Indigenous-peoples

About Us

Version Française/English version below :

Bienvenue !

L’Université Indigène Internationale : une école privée et indépendante enseignant la sagesse ancestrale pour les 7 prochaines générations !

Une école soutenue par de nombreuses communautés indigènes, ainsi que par diverses associations (issues principalement du peuple Otomi et Toltèque).

Un des principaux atouts de cet enseignement est le fait qu’elle est dispensée par une communauté indigène à l’attention des peuples indigènes, mais également pour quiconque est intéressé par les différents programmes.

La communauté des enseignants indigènes inclut un groupe d’anciens considérés comme les gardiens de la sagesse ancestrale.

Jusqu’à présent, plus de 20 enseignants ont collaboré avec cette université et ont partagé leur sagesse, ainsi que leur savoir.

L’idée phare est de transmettre la culture indigène et de maintenir ce savoir vivant.

Les programmes clés sont :

La santé (soigner par les sons, enseignement pour les femmes et hommes médecine, l’hydrothérapie, etc.),
Les langues indigènes (apprendre à parler et à écrire la langue Otomi, etc.),
L’apprentissage de la conduite des cérémonies traditionnelles,
Cours pour les jeunes artistes (pour utiliser des dessins et motifs anciens, construire des instruments de musique pour les cérémonies).
Davantage d’informations : « Programs »

N’hésitez pas à nous faire part de vos commentaires constructifs !

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Welcome!

International Indigenous University : a private and independant school teaching Ancestral Wisdom for the Next Seven Generations!

A school supported by many different indigenous communities and associations (mainly the Otomi and Toltec people).

One major asset is the education given by an indigenous community for indigenous people, but also for anyone who is interested in the different programs.

The indigenous teaching community includes a group of ancient people who are the wisdom keepers.

Until now, more than twenty teachers have been implicated in this school and have been sharing their wisdom and knowledges.

The key idea is the transmission of the indigenous culture and keeping this knowledge alive.

The flagship programs concern :
– health (healing sounds, training for medecine women and men, healing with water, etc.),
– indigenous languages (learning to speak, to write Otomi language, etc.),
– training for leading traditional ceremonies,
– teaching for young artists (use of ancient patterns, construction of music instruments for ceremonies),

Be part of the International Indigenous University Community!

Trainings and Teachings on Ancestral Wisdom Ancestral Medicine : for more Info Contact Us

OUR MISSION: We provide teachings on Ancestral Wisdom for Honoring Our Peoples and the Next Seven Generations. OUR VISION: Following the Sacred Path of Our Ancestors for Healing Mother Earth and Bringing more Peace in the World. RECOGNITION: The IIU is an Autonomous Institution issued in the very ancient and continuous indigenous education and wisdom transmision. And based in the right of Self Determination of the Indigenous Peoples recognized by the United Nation.

Translate »